FILMTIPS; A.I. Artificial Intelligence



åh, jag måste verkligen tipsa er om en film jag sett, såg den för några år sedan, sen kollade jag och amanda på den för några dagar sen. jag hade helt glömt bort hur fantastiskt gripande och sorlig den är!!

filmen är en amerikansk science fiction och handlar om den 11-årige David. David ser ut och beter sig precis som ett vanligt barn, ända skillnaden är att han är en robot, skapad för att älska. En olycka hos en familjs föregågna för David till denna familj ihopp om att ge familjen lycka och kärlek igen. Men efter en tid väljer familjen att lämna bort David pga. avundsjuka och oförmågan att älska en robot.
David bestämmer sig för att leta rätt på den blå fen ihopp om att hon ska göra honom till en riktig pojke, som han läst om i Pinocchio. David tror att ifall den blå fen kan göra honom verklig, kommer hans fosterfamilj älska honom precis som en äkta pojke, för den enda David längtar efter är att bli älskad.
• själv tycker jag att det här är en av de mest sorligaste filmerna jag har sett, jag grät precis hela slutet. dock tror jag att om man ser den här filmen så antingen älskar man den, eller så hatar man den. Då filmen är en rätt annorlunda sci-fi passar den bra till er som gillar ytlig-action-äventyr-sciencefictionfilm. Jag rekommenderar stakt att se den då jag tycker den är strålande vacker. Men för att gilla filmen, måste man förstå den, och analysera en anning under filmens gång. Haley Joel Osment som spelar huvudrollen gör en helt fantastiksk roll och jag förstår mer än väl varför denna kille fått x antal priser och oscarnominering redan som 11-åring.
Jag ger stolt filmen en 5a, då jag älskar filmer där man måste sätta sig in i huvudkäraktärens situation för att förstå dess känslor och filmens gripande budskap.
1 Amanda:

skriven

sorjlig men en väldigt bra film!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

Kommentera här: