världens mest finaste vovve

 
Det bästa i mitt liv är väl knappast något som är till en förvåning. Det finaste jag har är familjens lille vovve Sniff. Jag saknar honom varje dag. Jag saknar hans mysiga varma päls, hans viftande svans när jag kommer hem, hans gosiga hundöron, hans kalla kolsvarta nos, jag saknar att pussa på honom när jag vaknar på morgonen. Kärleken till och från en hund är bland det finaste man kan uppleva, och den är dessutom livslång, det är en kärlek som aldrig kommer ta slut. 
 
Att bo här och inte kunna gosa med Sniffen varje dag är väldigt jobbigt. Men jag vet att mamms och papps tar hand om honom så bra. Och jag hoppas att han på något sätt kan känna att jag är med honom, precis som han är för mig hela tiden. Jag önskar så gärna att jag kunde få dela känslan med er till er som inte haft något husdjur, vad är det som är så spciellt kanske ni frågar. Jo det är något alldeles magiskt, det blir en familjemedlem, en pesonlighet, ens bästa kompis, ens lagkamrat och mest lojala vän. Det blir inte en hund, det blir ens liv, det blir någon att planera och ta hänsyn till, det blir en sån ofantligt stor lycka, värme och trygghet. Det blir det allra bästa man vet, och någonsin kommer ha.
1 amanda:

skriven

ja alltså djur. hundar. kommer aldrig någonsin kunna leva utan igen. det är så värdefullt.

Kommentera här: