2morrow it's Christmas!

380432_265946893466643_142250499169617_771747_1546521785_n_large
Tänkte göra en liten jullista såhär dagen till ära, imorgon är det ju julafton så tänker det passar fint!!

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv- Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons Frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm -  Dieselråttor och Sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

Hur och med vilka ska du fira jul iår?
I år ska vi fira jul hos min farmor & farfar med hela släkten. Dom har så stort och mysigt hus med massor av rum. Det är också tradition att alla barn sover över där och så tittar vi på film och spelar spel, äter godis, pratar och skrattar och annat mysigt hela julaftonskvällen! Sen den 25 åker hela släken och äter julbord igen, fast då hemma hos oss!!
Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har inte önskat mig så mycket i år eftersom jag är rätt vuxen nu, men lite julklappar får jag. Mest överasskningar i år och säkert några saker jag önskat mig. Däremot har jag köpt en del julklappar till familjen och släkten! Eftersom jag jobbar och tjänar en del så har jag råd att köpa lite fler klappar!, bland annat till farmor och kusinerna, och hela familjen så klart! Längtar tills dom öppnar!!!
Vilken scen är bäst på Kalles Jul kl 15 på julafton?
Jag måste nog säga Tomteverkstaden och Tjuren Ferdinand! Jag älskar dom två!!
Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Aboslut! Varje jul är speciell och är inte lik andra år. Alla är glada  och man har så himla roligt och mysigt hela dagen.
Har du firat jul utomlands någongång?
Nej, inte än! Men det kommer nog bli ett annat år eftersom jag har planer på att åka iväg som aupair!
Vilket jullåt är den bästa?
Oj, den var svår. Det finns så många bra, jag gillar nog klassikerna, Tänd ett ljus, Mer Jul och alla de där!!
Vilken julfilm är den bästa?
Definitivt Ensam hemma!! Dom har jag älskat sig jag var ett litet barn, även Love actually är fin!
Har du varit Lucia någongång?
Jajjemän, men helst trivs jag att titta på Luciafirande istället eftersom jag fyller år den dagen. Det känns alltid extra speciellt för mig då. Älskar att jag fyller på Lucia, det är så unikt och mysigt!
Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig?
Hmm, svårt! Det finns så många minnen jag tycker om! Mest älskar jag nog dom jularna från när jag var liten! Förra året kommer jag ihåg, min mormor gick bort den 21 December, jag hade en inflamation i tandköttet och kunde inte äta på hela julen, och jag var jätteledsen över en annan sak som hade hänt. Jag mådde så dåligt. Men jag höll humöret uppe och visade aldrig hur ledsen jag egentligen var. Jag hade ändå en så jävla mysig jul och jag lärde mig ännu mer hur viktigt det är att man ställer upp för varandra. Men annars älskar jag varje jul. Och i år ska jag njuta av all julmat för nu har jag ingen dum inflammation!

Kommentera här: